Wednesday, 26 August 2015

Rakuten Kobo Stadium Miyagi

Assalammualaikum dan salam dari Jepun,

Antara sukan popular di Jepun adalah baseball. Suami saya sangat suka sukan ni dan kami berpeluang untuk menyaksikan perlawanan antara team Rakuten (team Tohoku) dan Softbank Hawks di Rakuten Kobo Stadium Miyagi secara percuma dari TUFSA. Tak pasti la pulak berapa harga tiketnya. 

Kami sampai di stadium dalam pukul 6 petang. Perlawanan bermula dalam pukul 7 malam. Kebanyakan tempat duduk penuh. Meriah sangat dengan sorakan dan laungan semangat. Siap ada macam2 lagu lagi. Yang bagusnya ramai yang bawa keluarga tengok game ni. Macam aktiviti keluarga la kiranya. Peniaga cenderamata dan makanan memang untung la. Lama kot game ni. Kebulur huhu nasib baik ada jual makanan halal. 

Memandangkan game ni mengambil masa yang agak lama maka untuk menarik perhatian ramai, pihak penganjur ada menyediakan slot selingan yang menarik seperti meniup belon dan melepaskan ke udara beramai-ramai. Selepas game berakhir, penonton yang bertuah berpeluang untuk masuk ke dalam padang dan bergambar serta merasai pengalaman konon-kononnya macam kita yang main hehe walaupun hujan namun ianya satu pengalaman yang menarik dan berharga buat kami. Balik rumah terus terlepek penat Zzzzzzz

Depan stadium

Semasa perlawanan sedang berlangsung

Profil pemain Rakuten


Masa ni dah agak penuh dengan penonton

Faham part OO!OO! tu je hehe

Yay!!!Dapat masuk padang

Lakiku yang tersenyum sepanjang perlawanan

Sushi

Assalammualaikum dan salam sejahtera minna, (Entry ini sudah lama ditulis tapi lupa nak publish hehe tahun 2016 uols) Alhamdulillah dah m...