Monday 23 January 2017

Fuyuyasumi di Iwate ken Part II

Assalammualaikum dan salam sejahtera,

Hai minna sama..genki? Di Sendai la ni salji sedang giat turun. Ada la pemandangan warna putih sehari dua. Lepas tu jalan dok kotor sebab ais sudah cair dan banyak kesan tayar kenderaan. Sejuk juga la tahun ni. Entry kali ni nak sambung kisah jalan2 ke Pantai Jodogahama, Iwate.

Sejurus berpuas hati dengan hempasan ombak di Shiofukiana tu, perut pun dah bergendang2 minta diisi. Patut pun. Dah tengahari. Kalau tengok peta ada tempat parking di bawah sikit dari parking No 1. Rupanya tempat tu adalah macam ala2 hentian untuk org tunggu bas. Kami balun je parking kereta di situ dan makan tengahari. Lapar punya pasal. Syok juga makan sambil2 tengok pemandangan laut dan burung2 seagull.




Air pantai dan daratan

Seusai makan, kami berjalan kaki dalam 3 minit ke arah pantai. Banyak burung seagull menanti. Terdapat kedai cenderamata dan kafe berdekatan kalau nak membeli makanan burung iaitu keropok udang. Sambil bagi burung makan, boleh ngap sikit masuk dalam mulut sendiri =) burung seagull di sini pantang ada orang baling keropok. Menderu2 datang. Terhibur juga tengok gelagat burung seagull. Walaupun cuaca cerah tapi angin pantai yang singgah di pipi wahhhhh sejuk yang amat. Menurut kawan saya yang pernah ke sini masa musim panas, boleh mandi di pantai ni. Masa tu pun air rasa sangat sejuk, kalau mandi masa musim sejuk ni lagilah sejuk. Sempat la masukkan tangan sikit. Memang tak la nak mandi huhu sejuk!!!!!









Sebelum ke destinasi seterusnya, kami solat dulu di tempat parking kereta tadi. Destinasi seterusnya mengambil masa 2 jam. Memang dah agak tak sempat nak sampai sana sebelum gelap tapi cuba je la lalu sebab memang laluan balik ke Sendai. Sampai je dah gelap gelita. Singgah solat je la. Lain kali ada rezeki boleh datang lagi ke sini. Jya mata ne!


No comments:

Post a Comment

~Perjalanan IVF~Episod 3~

 Assalammualaikum dan salam sejahtera minna san, Setakat blog ni ditulis, saya baru sehari selepas menjalani prosedur IVF-FET. Sejujurnya, p...