Wednesday 7 August 2019

Jalan jalan cari makan Kelantan II

Assalammualaikum dan salam sejahtera minna...

Sambung kembali entry makan-makan Kelantan. Lepas dapat sumber tenaga makan di Kopitiam Kita, kami bergerak ke Zon Bebas Cukai Rantau Panjang. Masa dalam perjalanan, kawan suami saya mencadangkan ke Zon Bebas Cukai Pengkalan Kubor sebab lebih dekat dan lebih kurang sama dengan Rantau Panjang. Kami onz je asalkan saya dapat shopping haha tempat ni memang terbaik kalau sampai awal pagi sebab tak berapa sibuk dan tak panas sangat. Nak shopping pun rasa bertenang je. Berlaku sedikit rambang mata sebab nampak pinggan mangkuk, periuk kuali tersusun bersinar-sinar dok memanggil. Sempat la beli periuk tinggi, acuan bahulu, cadar dan tudung. Ni pun tak berapa ada mood nak shopping sebab dah panas lit lit.

Godaan

Sempadan Thailand


Setelah puas shopping kami ke Restoran Cikgu Nasi Ulam yang digembar gemburkan oleh warganet. Puas hati makan di sini. Ulam banyak yang amat, ikan keli saiz jumbo goreng rangup, sambal belacan yang pedas mengancam.

Sambal belacan tu pedas wehhh ingatkan orang Kelantan tak suka pedas

Untuk menghilangkan kepedasan sambal belacan tu saya minum air yogurt Ustaz Rashid. Terbaik air yogurt ni. Siap ikat tepi lagi. Nyaman lalu di tekak. Menyesal pulak beli satu haha dah kenyang, balik hotel sebentar untuk merehatkan diri sebelum ke destinasi seterusnya. Jumpa lagi di entry yang lain. Mata ne!!


Sedap sangat

Gerai tu sebelah menara ni



No comments:

Post a Comment

~Perjalanan IVF~Episod 3~

 Assalammualaikum dan salam sejahtera minna san, Setakat blog ni ditulis, saya baru sehari selepas menjalani prosedur IVF-FET. Sejujurnya, p...