Wednesday 21 August 2019

Qasreena Cafe, Bukit Katil, Melaka

Assalammualaikum dan salam sejahtera minna...

Dulu-dulu masa saya menyambung pelajaran di Matrikulasi Melaka Londang, saya pernah terdetik untuk kembali ke Melaka suatu hari nanti. Nahhhh rezeki ko dapatkahwin dengan orang Melaka hehe dapatlah balik kampung di Melaka yang banyak tempat bersejarah. Selain itu, makanan di Melaka juga sedap-sedap belaka. Asam pedas, coconut shake, ikan bakar, kuih keria wahhh 

Kali ini saya nak kongsikan kedai makan yang menjadi tempat kegemaran saya iaitu Qasreena Cafe. Kafe ini agak hipstur juga. Menu memang meletup dengan nama-nama yang catchy. Masakannya pun sedap dan harga berpatutan. Kebetulan juga kafe ini kepunyaan kawan lama pak mentua saya, kawan masa zaman uni dulu. Macam jejak kasih juga la ceritanya. 

Kafe ini di deretan rumah kedai. Tepi jalan besar

Setakat yang saya pergi makan di sini sentiasa penuh. Kadang-kadang tu kena makan di bahagian luar. Paling saya suka di sini adalah bubur tradisi yang dihidangkan dengan side dish yang sedap. Nak tau sedap ke idok makanan di sini, cubalah singgah sini bila datang ke Melaka. Pasti puas hati =) jya mata ne. Jumpa nanti di entry yang lain.



Hipstur kan nama2 menu dia




Nyaman je suasana kat sini

Fish and chips

Bubur tradisi dan kawan-kawan. Sedap

Macam biasa, lai chee kang harus order

Nasi goreng kerabu yang mantop





No comments:

Post a Comment

~Perjalanan IVF~Episod 3~

 Assalammualaikum dan salam sejahtera minna san, Setakat blog ni ditulis, saya baru sehari selepas menjalani prosedur IVF-FET. Sejujurnya, p...