Tuesday 20 August 2019

Jalan-jalan cari makan Kelantan III

Assalammualaikum dan salam sejahtera minna...

Entry kali ini jadi penutup jelajah Kelantan 2019. Lepas rehatkan diri sekejap di hotel, perut pun lapar minta makan petang. Jadinya kami ke kedai Acu Tera di Pantai Sabak untuk makan makanan laut celup tepung. Tak susah nak ke sini. Guna Google Maps memang sampai tepat pada tempatnya. Agak ramai juga masa kami sampai sini. Memandangkan ada tempat lain juga nak dituju selepas ini maka kami order sikit je untuk merasa. Ikan dan udang celup tepung serta ketupat sotong untuk ditapau. Ikan dan udang memang rasa fresh sangat. Terbaik!!!



Sedap wehhh


Ketupat sotong

Lepas makan di Acu Tera, kami bergerak nak makan maggi tomyam belut di Restoran Za Maggi Belut haha perut dah sendat tapi nak cuba juga makan. Bila lagi kan hehe maggi dia pedas mencengkam anak tekak, kuah pekat padu. Ditambah dengan belut yang banyak. Rasa macam dah makan banyak tapi ada lagi belutnya. Satu mangkuk tu saya kongsi dengan suami saya. Tak larat nak perabis sorang-sorang. Lain dari yang lain la menu ni. Tak menyesal cuba.

Nampak tak belut berenang-renang dalam maggi tu

Malamnya pula kami mendapat jemputan dari kawan sekolah suami untuk singgah ke rumah dia. Lama juga dia tak jumpa suami saya. Rupanya isteri dia pengusaha lok ching dan bawang goreng. Dah la suami saya memang mencari lok ching tapi tak terjumpa pula. Memang rezeki la dihidangkan lok ching. Bersinar mata lakiku. Trip ke Kelantan ni tak sempat nak lapar. Ada je makanan yang sedap untuk dicuba. Moga ada rezeki lain kali untuk datang ke sini lagi. Jya mata ne!!!

Lok ching yang sedap

Pun sedap!! Label ni ayah dia tulis sendiri. Uniknya

2 comments:

~Perjalanan IVF~Episod 3~

 Assalammualaikum dan salam sejahtera minna san, Setakat blog ni ditulis, saya baru sehari selepas menjalani prosedur IVF-FET. Sejujurnya, p...